Breaking News

Ezért a magnézium a legfontosabb nyugtató tápanyag az ember számára ;)




Egy nemrégiben publikált tanulmány szerint a magnézium hiány megduplázza az elhalálozás esélyét, de ezenkívül számos egészségi problémát, betegséget is okoz.

A felnőttek nagyjából fele szenved magnézium hiányban, miközben ez az ásványi anyag a legfontosabb a stressz ellen, a megfelelő alvás biztosításához, a relaxáláshoz. Az orvosok jelentős része rendszeresen használ magnéziumot, intravénásan adják a betegeknek életveszélyes szívritmuszavar, székrekedés, kolonoszkópiára való felkészítés esetén. Emellett folyamatosan kapnak magnéziumot olyan terhes nők is, akik koraszülés előtt állnak vagy terhességi magas vérnyomásuk van.

A magnézium segít ellazulni, jobban alszunk tőle és könnyebben fogjuk tudni kezelni a stresszt, ha kellő szinten van a szervezetünkben. Ez az egyetlen ásványi anyag több mint 300 enzim reakcióért felelős a testben, megtalálható valamennyi szövetben, főként az agyban, a csontokban, az izmokban.

A magnéziumhiány pedig gyakori és rengeteg problémát okozhat. Ha az alábbi tünetek bármelyikét észleljük magunkon, lehet, hogy nálunk is fennáll:

asztma
ADD (felnőttkori figyelemhiányos zavar)
autizmus
idegesség
krónikus fáradtság
székrekedés
cukorbetegség
fibromyalgia
fejfájás
magas vérnyomás
irritábilis hólyag
irritábilis bél szindróma
álmatlanság
ingerlékenység
vesekő
migrén
izomgörcsök
menstruációs görcsök
elhízás
csontritkulás
PMS
palpitáció
reflux
hangos zajokra való érzékenység
nehézkes nyelés



A magnézium hiány gyulladásokat okoz a testben és megemeli a CRP szintjét. Napjainkban rengeteg a magnézium hiányos ember, az intenzív osztályra kerülők 65%-ánál, a lakosság 15%-ánál kimutatható ez.

A fő ok pedig a modern táplálkozás, amelyből hiányzik a magnézium, ugyanakkor tele van feldolgozott, finomított ételekkel, melyeknek alapját a fehér liszt, a hús és a tejtermékek adják. Viszont kevés babot, diófélét, zöld levelű zöldséget és tengeri növényt fogyasztunk.

Ráadásul a magnézium szintet az antibiotikum és a vízhajtó tabletták szedése is csökkenti, ahogyan a túlzott alkohol, só, kávé fogyasztás, a kólában lévő foszfor, a tartós stressz, a krónikus hasmenés, a fokozott izzadás, a nagy vérveszteséggel járó menstruáció vagy a bélben élősködő paraziták. Egy tanulmány azt is kimutatta, hogy az embereknél háború okozta stressz esetén is csökken a magnézium szintje.

Továbbá, a magnézium nehezen szívódik fel, ugyanakkor könnyedén távozik a szervezetből. Hogy hasznosulni tudjon, szükség van D- és B6-vitamin, valamint szelén jelenlétére is. A szakemberek szerint annál inkább sajnálatos, hogy ennyi emberre jellemző a magnézium hiány, mert egy kifejezetten olcsó és könnyen hozzáférhető ásványi anyagról van szó. Hiánya pedig olyan betegségeket eredményez, melyek kiszámíthatatlan kimenetelűek és rengeteg szenvedést okoznak, valamint a kezelésük nagy költségekkel jár az egész világon.

Szerencsére a magnézium szint helyreállítása viszonylag könnyen lehetséges az alábbi módszerekkel:

koffein, kóla, só, cukor és alkohol fogyasztás mérséklése
vérnyomáscsökkentő és vízhajtó gyógyszerek elhagyása
aktív relaxáció gyakorlása
magnéziumban gazdag ételek fogyasztásával, mint a petrezselyem, füge, fokhagyma, mandula, szójabab, köles, rozs, avokádó, hínár, búzakorpa, búzacsíra, kesudió, hajdina, brazil dió, pekándió, dió, rizs, datolya, garnélarák, árpa, pitypang és zöld leveles zöldségek
keserűsós fürdő
magnézium étrendkiegészítő szedése
Mint minden ásványi anyag esetében, a magnéziumot is a legjobb más ásványi anyagokkal együtt, megfelelő kombinációban szedni. A magnézium a leghatékonyabban glicinát, taurát, aszpartát, citrát formájában szívódik fel. Kerüljük a magnézium-karbonátot, -szulfátot, -glukonátot és -oxidot, mivel azok felszívódása gyengébb.

Az RDA, a napi ajánlott minimális mennyiség magnéziumból 300 mg, de legtöbben 200 mg-ot sem fogyasztanak belőle. A legtöbbek számára az ideális napi 400-1000 mg lenne.

Vese- és szívbetegség esetén konzultáljunk az orvossal, mielőtt magnéziumot kezdenénk szedni!

A magnézium egy természetes nyugtató hatással rendelkező, csodás tápanyag és mivel hiánya komoly gondokat okozhat egészségünkben, ha fennáll a gyanúja, mielőbb tegyünk ellene!


Megosztásokat köszönöm

forrás: ketkes

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.